Report Designweek Milaan 2017

Elk jaar is Milaan zes dagen lang de creatieve hoofdstad voor professionals om de allernieuwste trends te spotten op het gebied van design en interieur. Van 18 tot en met 22 april bezochten wij in sneltreinvaart verschillende hotspots in deze stad. We laten onze vijf highlights zien.



Opvallend designs
Bij de Italiaanse designgoeroe Rosanna Orlandi bruist het elk jaar weer van aanstormende ontwerptalenten en opvallende designs. Dit jaar stak het Nederlandse behangmerk NLXL er met kop en schouders bovenuit. De nieuwste behangdessins werden door middel van een caleidoscopische installatie gepresenteerd. De spiegels in de kamer weerspiegelde de dessins van alle kanten. Wat een spectaculaire beleving!

Kleurrijke en speelse wereld
Je kan niet meer om het Nederlandse ontwerpduo Scholten & Baijings heen. Overal duiken hun nieuwe producten op. Ze staan bekend om het gebruik van natuurlijke materialen en veel kleur. Hun kleurrijke en sfeervolle presentatie van de collectie meubelstoffen voor Herman Miller sprong daarom direct in het oog.

Back to the roots
Het elegante en luxe merk Hermès presenteerde haar homecollectie dit jaar wederom op grootse wijze. Vorig jaar was hun stand nog een tempel en nu een monumentale witte paardenstal. Elk detail kon je herleiden naar de paardenwereld. Hermes keert terug naar haar roots concludeerden wij. En de collectie? Die had voornamelijk veel leren details.



Multifunctionele toekomstige woonoplossingen
Als er iemand goed is in het efficiënt en sfeervol inrichten van kleine ruimtes dan is dit IKEA. Door alle ontwikkelingen de afgelopen jaren hebben we meer behoefte aan multifunctionele ruimtes. Zij speelt hier slim op in met de toekomstige woonkamer. Verder kijken we uit naar de samenwerking met designer Tom Dixon met zijn vernieuwende zitoplossing ‘Delaktig’. Ook versterkt IKEA dit najaar de Scandinavische woonstijl samen met interieurmerk HAY.

Retailervaring van de toekomst
Bestaan er straks nog fysieke winkels? Wij stellen ons deze vraag regelmatig. Bij Elle Décor hadden ze een interieur Concept Store om te ervaren hoe we winkelen straks gaan beleven. Door virtual reality en zeer geavanceerde digitale technologieën wordt winkelen straks een unieke en op maat gemaakte ervaring.

#WORK_AREA#